Onsdag den 20. februar kl. 19 på Viborg hovedbibliotek.

Forfatter Iben Mondrup har meget på hjerte, når hun fortæller sin meget personlige beretning på Viborg Hovedbibliotek.
Iben Mondrup har tidligere udgivet bøgerne ”Godhavn” og Karensminde”, og nu er hendes tredje roman ”Vi er Brødre” netop udkommet.

”Vi er Brødre” foregår i efterkrigstidens Frederikshavn, og bogen er inspireret af Iben Mondrups farfar, der var leder af modstandsbevægelsen i byen. Efter hans død arvede hun hans private arkiv – noget, der pludselig gav et lidt andet blik på hans historie. Det blev startskuddet til ”Vi er Brødre”, der handler om brødrene Poul og Jens, som vokser op i lyset – eller skyggen – af den gode og kærlige, men også traumatiserede far og modstandshelt.
Foredraget ledsages rigeligt af billeder fra Iben Mondrups personlige album.
Arrangementet er et samarbejde mellem LOF, Foreningen Norden, Folkeuniversitetet i Viborg og Viborg Bibliotekerne.
Som noget særligt i forbindelse med dette foredrag, udlodder vi en bogpakke indeholdende et signeret eksemplar af ”Godhavn”, ”Karensminde” og ”Vi er Brødre” blandt de gæster, der har købt billetten på forhånd. Vinderen får bøgerne med hjem på aftenen.